Робота з батьками

          У сім'ї шліфуються найтонші грані людини — громадянина, людини — трудівника, людини — культурної особистості. Із сім'ї починається суспільне виховання. У сім'ї, образно кажучи, закладаються коріння, з якого виростають потім і гілки, і квітки, і плоди. Сім'я — це джерело, водами якого живиться повноводна річка нашої держави. На моральному здоров'ї сім'ї будується педагогічна мудрість...
В.О.Сухомлинський
   Щоб ознайомитися з теоретичними матеріалами, запрошую вас до хмарної презентації "Організація роботи з батьками", натиснувши на кнопку нижче:
 Презентація
  Сім'я - одна з найбільших цінностей, створених людством за період існування. Сім'я, родичі - своєрідний центр формування особистості дитини, виховання його характеру, волі, суспільної свідомості. Любов і дружба, взаємна підтримка батька й матері для дитини - приклад для наслідування. Саме тому актуальним у роботі ДНЗ є підвищення рівня психолого-педагогічної компетентності батьків. І кому ж, як не вихователеві, здійснювати такий важливий позитивний вплив на сім'ї вихованців? 
      Сприяють цьому ряд факторів, які вже майже відсутні у школі:
  • щоденне дворазове спілкування педагога з кимось із батьків - під час того, як дитину приводять до групи та забирають додому;
  • максимальна увага батьків до дитини саме в дошкільному віці (як спостерігаємо потім, у школі з кожним наступним роком ця батьківська опіка слабне, або й зовсім згасає);
  • м'яка, довірлива обстановка, коли ще не напружують ні батьків, ні вихованців питання їх успішності, матеріального благополуччя,  стосунків з однолітками, загроза впливу вуличного виховання тощо.
      Звичайно, крім щоденного (такого собі буденного) спілкування з батьками, мною проводяться батьківські збори (згідно з планом закладу та власним). Протягом минулого та поточного років я підготувала і провела батьківські збори з наступної тематики:

І. Домашнє і суспільне дошкільне виховання
          Порядок денний

  1. Державні стандарти дошкільної освіти: вимоги часу. 
  2. Батьківська вітальня «Екологічне виховання дошкільників». 
  3. Вибори батьківського комітету.


ІІ. Формування національної самосвідомості дошкільників
        Порядок денний

  1. Основи формування національної самосвідомості дошкільників.
  2. Дискусія «Як розповідати дітям про війну?».
  3. Анкетування батьків  «Оцінка діяльності дитячого садка».

Консультації для батьків:

  1. Сім’я – перша школа морального зростання 
  2. Батьківське виховання: типові помилки
  3. Стилі батьківського виховання та сімейних стосунків
  4. Повітряно-тепловий режим у ДНЗ. Одяг дітей 3-7 років у приміщеннях
  5. Поради батькам щодо морального виховання дошкільників
  6. Соціальне здоров’я дошкільників.
  7. Як обстежити рівень мовленнєвого розвитку дитини напередодні її вступу до школи?
  8. Перша допомога дитині, яка постраждала від засобів побутової хімії
  9. Правила харчування дітей влітку.

      Активне залучення батьків до освітнього процесу відбувається через такі загальні  форми роботи:
  • участь у засіданнях організаційно-психологічної служби сім'ї «Турбота»;
  • консультативне бюро "На порозі школи" (спільно з іншими групами старшого дошкільного віку);
  • музичні та спортивні свята і розваги;
  • садовий конкурс дитячих малюнків за участю батьків "Сім кольорів дитинства";
  • Дні відкритих дверей;
  • виставки педагогічної літератури для батьків.

    Здійснюю також і наочну пропаганду педагогічних знань у наступних формах:
  • поновлення матеріалів батьківського куточка;
  • організація тематичних тек, добірок матеріалів за різними напрямками освітньо-виховного процесу, папок-пересувок, ширм, бюлетенів;
  • виставки демонстраційного матеріалу з актуальних проблем;
  • висвітлення матеріалів роботи з батьками на сайті ДНЗ.
  Інтерактивне спілкування з батьками відбувається:
  • через соцмережі в Інтернеті,
  • за допомогою анкетування й тестування батьків (приклади анкет ви можете переглянути й завантажити з мого хмарного ресурсу, натиснувши на одне з посилань нижче:

анкета зворотнього зв'язку з батьками (знайомство);
тематичний тренінг для батьків;
тест на виявлення рівня розвитку мовлення у дітей;
бюлетень "Як заучувати вірші/скоромовку з дітьми";
+ бесіда "Якщо пропала дитина"

     Звичайно ж, доводиться залучати батьків до посильної участі в оснащенні предметно-розвивального середовища в групі. Цьогоріч саме за сприяння чудового батьківського колективу ми отримали можливість здійснити капітальний ремонт групового приміщення, закупили нові іграшки та розвивальні посібники.
      На порядку денному - проведення анкетування батьків щодо роботи ДНЗ та підготовки дітей до школи; оптимізація пропаганди здорового способу життя в сім'ї, посилення уваги до сімей, які належать до певних соціальних категорій (а їх кількість, на жаль, у моїй групі  зростає катастрофічно).
    Щоб змусити батьків "почути" свого малюка, я створила міні-інтерв'ю з вихованцями, щойно мене призначили їхнім вихователем. Діткам було поставлено одне-єдине питання: "Що для тебе сім'я?"

Немає коментарів:

Дописати коментар