У сім'ї шліфуються найтонші грані людини — громадянина, людини — трудівника, людини — культурної особистості. Із сім'ї починається суспільне виховання. У сім'ї, образно кажучи, закладаються коріння, з якого виростають потім і гілки, і квітки, і плоди. Сім'я — це джерело, водами якого живиться повноводна річка нашої держави. На моральному здоров'ї сім'ї будується педагогічна мудрість...
В.О.Сухомлинський
Щоб ознайомитися з теоретичними матеріалами, запрошую вас до хмарної презентації "Організація роботи з батьками", натиснувши на кнопку нижче:
Сім'я - одна з найбільших цінностей, створених людством за період існування. Сім'я, родичі - своєрідний центр формування особистості дитини, виховання його характеру, волі, суспільної свідомості. Любов і дружба, взаємна підтримка батька й матері для дитини - приклад для наслідування. Саме тому актуальним у роботі ДНЗ є підвищення рівня психолого-педагогічної компетентності батьків. І кому ж, як не вихователеві, здійснювати такий важливий позитивний вплив на сім'ї вихованців?
Сприяють цьому ряд факторів, які вже майже відсутні у школі:- щоденне дворазове спілкування педагога з кимось із батьків - під час того, як дитину приводять до групи та забирають додому;
- максимальна увага батьків до дитини саме в дошкільному віці (як спостерігаємо потім, у школі з кожним наступним роком ця батьківська опіка слабне, або й зовсім згасає);
- м'яка, довірлива обстановка, коли ще не напружують ні батьків, ні вихованців питання їх успішності, матеріального благополуччя, стосунків з однолітками, загроза впливу вуличного виховання тощо.
І. Домашнє і суспільне дошкільне виховання
Порядок денний- Державні стандарти дошкільної освіти: вимоги часу.
- Батьківська вітальня «Екологічне виховання дошкільників».
- Вибори батьківського комітету.
ІІ. Формування національної самосвідомості дошкільників
Порядок денний- Основи формування національної самосвідомості дошкільників.
- Дискусія «Як розповідати дітям про війну?».
- Анкетування батьків «Оцінка діяльності дитячого садка».
Консультації для батьків:
- Сім’я – перша школа морального зростання
- Батьківське виховання: типові помилки
- Стилі батьківського виховання та сімейних стосунків
- Повітряно-тепловий режим у ДНЗ. Одяг дітей 3-7 років у приміщеннях
- Поради батькам щодо морального виховання дошкільників
- Соціальне здоров’я дошкільників.
- Як обстежити рівень мовленнєвого розвитку дитини напередодні її вступу до школи?
- Перша допомога дитині, яка постраждала від засобів побутової хімії
- Правила харчування дітей влітку.
Активне залучення батьків до освітнього процесу відбувається через такі загальні форми роботи:
- участь у засіданнях організаційно-психологічної служби сім'ї «Турбота»;
- консультативне бюро "На порозі школи" (спільно з іншими групами старшого дошкільного віку);
- музичні та спортивні свята і розваги;
- садовий конкурс дитячих малюнків за участю батьків "Сім кольорів дитинства";
- Дні відкритих дверей;
- виставки педагогічної літератури для батьків.
Здійснюю також і наочну пропаганду педагогічних знань у наступних формах:
- поновлення матеріалів батьківського куточка;
- організація тематичних тек, добірок матеріалів за різними напрямками освітньо-виховного процесу, папок-пересувок, ширм, бюлетенів;
- виставки демонстраційного матеріалу з актуальних проблем;
- висвітлення матеріалів роботи з батьками на сайті ДНЗ.
- через соцмережі в Інтернеті,
- за допомогою анкетування й тестування батьків (приклади анкет ви можете переглянути й завантажити з мого хмарного ресурсу, натиснувши на одне з посилань нижче:
+ анкета зворотнього зв'язку з батьками (знайомство);
+ тематичний тренінг для батьків;
+ тест на виявлення рівня розвитку мовлення у дітей;
+ бюлетень "Як заучувати вірші/скоромовку з дітьми";
+ бесіда "Якщо пропала дитина"
Звичайно ж, доводиться залучати батьків до посильної участі в оснащенні предметно-розвивального середовища в групі. Цьогоріч саме за сприяння чудового батьківського колективу ми отримали можливість здійснити капітальний ремонт групового приміщення, закупили нові іграшки та розвивальні посібники.
На порядку денному - проведення анкетування батьків щодо роботи ДНЗ та підготовки дітей до школи; оптимізація пропаганди здорового способу життя в сім'ї, посилення уваги до сімей, які належать до певних соціальних категорій (а їх кількість, на жаль, у моїй групі зростає катастрофічно).
Щоб змусити батьків "почути" свого малюка, я створила міні-інтерв'ю з вихованцями, щойно мене призначили їхнім вихователем. Діткам було поставлено одне-єдине питання: "Що для тебе сім'я?"
Щоб змусити батьків "почути" свого малюка, я створила міні-інтерв'ю з вихованцями, щойно мене призначили їхнім вихователем. Діткам було поставлено одне-єдине питання: "Що для тебе сім'я?"
Немає коментарів:
Дописати коментар